Παιδαγωγικό Εργαστήριο
Ανάπτυξης μέσω Montessori & Αναπαράστασης

Ομάδα ανάπτυξης γονέων, με μηνιαίες συναντήσεις. Απευθύνεται σε γονείς, παππούδες και γιαγιάδες, εκπαιδευτικούς και σε όσους εργάζονται με και αγαπούν τα παιδιά.

Κάθε πλάσμα γεννιέται εν τη σοφία της μητέρας φύσης. Φέρει εντός του DNA του, με τη μορφή γονιδίων, όλους εκείνους τους αναγκαίους για την ανάπτυξη αλγόριθμους, που όμως είναι εν υπνώσει και περιμένουν τον «Ωραίο Καιρό» για να ενεργοποιηθούν.

Σπουδαίοι παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, νευροφυσιολόγοι και φιλόσοφοι μίλησαν για ευαίσθητες περιόδους ανάπτυξης, όπως ο Erik Erickson, o Jean Piaget, ο Rudolph Steiner, η Maria Montessori και άλλοι…. Όλοι μίλησαν για τα ίδια φαινόμενα που εμφανίζονται σε όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από τόπο, χρόνο, φυλή ή κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο – καθένας χρησιμοποιώντας την δική του ορολογία, μα περιγράφοντας πάντα ακριβώς τα ίδια φαινόμενα…

Κάθε ευαίσθητη περίοδος ενεργοποιείται την κατάλληλη στιγμή στην ανάπτυξη του ανθρώπου, δίνει αναγνωρίσιμα σημάδια ενεργοποίησης και ο στόχος της είναι πάντα η δημιουργία μιας ικανότητας. Η ικανότητα αυτή με το πέρας της ευαίσθητης περιόδου εμφανίζεται εξ’ αίφνης… έχει προηγηθεί όμως μία μακρά περίοδος δημιουργικής προετοιμασίας. …π.χ. το περπάτημα.

Όπως ενεργοποιείται η ευαισθησία στον κατάλληλο καιρό, έτσι και κλείνει… είτε έχει πληρωθεί ο στόχος της είτε όχι…. πράγμα που σημαίνει απλά, ότι κάθε ικανότητα έχει το δικό της χρονικό πλαίσιο μέσα στο οποίο μπορεί να ολοκληρωθεί με ευκολία και  χαρά.

Και μετά μπορεί… αλλά, με κόπο. …π.χ. μπορεί κάποιος να φυτέψει ντομάτες το χειμώνα; …μπορεί. Ωστόσο, χρειάζεται να δημιουργήσει τεχνητό καλοκαιράκι σε προστατευμένες συνθήκες που χρειάζονται πολλαπλάσιους πόρους για να φέρουν σε ωρίμανση ντομάτες, εκτός ώρας.

Κάθε αναπτυξιακό στάδιο (βρεφονηπιακό, παιδικό, εφηβικό, ενήλικο, ωριμότητας) έχει τις δικές του ευαίσθητες περιόδους. Άλλες χρονικά εκτενείς και άλλες βραχείες, άλλες πρωτεύουσες και άλλες δευτερεύουσες – όλες, όμως, τελικά δημιουργούν ικανότητες που χρησιμοποιούμε για την προσαρμογή, τη δημιουργική έκφραση και τη δράση μας στο περιβάλλον της ζωής.

Κάποιες ευαίσθητες περίοδοι υπάρχουν από την γέννα ως το θάνατο, στα βαθιά γεράματα, π.χ. η ευαίσθητη περίοδος για γλώσσα… αλλάζει όμως η μορφή και ο στόχος, ώστε να εκφράζει και να υπηρετεί τις αναπτυξιακές ανάγκες του κάθε σταδίου.

 

Συναντήσεις ομάδας και θεματολογία:

  • 19.11.2017 – Αφομοιωτικός νους
  • 17.12.2017 – Τέσσερα Αναπτυξιακά στάδια
  • 21.01.2018 – Περίοδοι ειδικής ευαισθησίας (γενικά)
  • 18.02.2018 – Εργασία: Το εργαλείο ανάπτυξης
  • 18.03.2018 – Τάσεις – Τάξεις
  • 22.04.2018 – Ελευθερία – Πειθαρχία – Ανεξαρτησία
  • 20.05.2018 – Ευγένεια – Σεβασμός – Συνεργασία
  • 17.06.2018 – Οι Τάξεις της Αγάπης

 

Ελευθερία Δάκογλου – «Γιατί η Ανάπτυξη είναι Έρωτας»

 

Πότε?

Εισαγωγική συνάντηση:

Σάββατο, 14/10/2017, 10:30 – 12:30

Ημερομηνίες τακτικών συναντήσεων ομάδας:

Μια Κυριακή κάθε μήνα,
19/11/2017, 10:30 – 14:30
17/12/2017, 10:30 – 14:30
21/01/2018, 10:30 – 14:30
18/02/2018, 10:30 – 14:30
18/03/2018, 10:30 – 14:30
22/04/2018, 10:30 – 14:30
20/05/2018, 10:30 – 14:30
17/06/2018, 10:30 – 14:30

Πού?

Πολυχώρος Χείρωνας: Αίθουσα «Χείρωνας»
Παιανία - 19ο χλμ. Λεωφόρου Αθηνών-Λαυρίου

Πληροφορίες - δηλώσεις συμμετοχής: στη γραμματεία του Πολυχώρου ( 210 6657084, 09.00 - 21.00 ) ή μέσω της φόρμας επικοινωνίας.

Δυνατότητα ηλεκτρονικής εγγραφής ή και πληρωμής, μέσω της παγκόσμιας διαδικτυακής πλατφόρμας EVENTORA.

Πόσο?

Συμβολική συνεισφορά εισαγωγικής συνάντησης: 5 ευρώ.

Τακτικές συναντήσεις ομάδας: 45 ευρώ, ανά συνάντηση και άτομο ή 80 ευρώ ανά ζευγάρι.

Οι τιμές συμπεριλαμβάνουν φ.π.α.

 

Εισηγήτρια

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΑΚΟΓΛΟΥ
Σύμβουλος αναπτυξιακών λύσεων μέσω Montessori & οικογενειακής αναπαράστασης, Μουσικός
Μουσικός: πτυχίο πιάνου και αρμονίας - Εθνικό Ωδείο και Ωδείο «Σύγχρονη Ωδή».

Βοηθός Ανάπτυξης Νηπίων μέσω Montessori: Πτυχιούχος AMI (Association Montessori International) - Μοντεσσοριανό Εργαστήριο Ελλάδος , υπεύθυνη σπουδών - Ειρήνη Φαφαλιού.

Βοηθός Οικογενειακών Λύσεων μέσω Αναπαράστασης: Πτυχιούχος ΕΙΣΑ (Ελληνικό Ινστιτούτο Συστημικής Αναπαράστασης), μαθητεία υπό των Χαριτίνη Παπακυρίλλου, Δημήτρη Σταυρόπουλο, Ντίνα Καμπά.

Οικογενειακές Λύσεις μέσω Ατομικής Θεραπείας : NLP (Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός), υπεύθυνος σπουδών - Νικόλαος Μαγαλιός. ΝΙG (Neuro Imaginative Gestalting), υπεύθυνοι σπουδών - Barbara Innecken , Χαριτίνη Παπακυρίλλου.

Με πολυετή παιδαγωγική εμπειρία ως μουσικός και παιδαγωγός:

- Στη βρεφονηπιακή μονάδα «Άγιος Κήρυκος», επί τετραετίας.

- Στη «Μοντεσσοριανή Σχολή Αθηνών, Μαρία Γουδέλη», επί δεκατετραετίας.

- Στην μουσική σχολή της Νεανικής Εστίας Αγίου Αθανασίου Πολυδρόσου, επί δεκαετίας.

- Εικοσαετή και πλέον εμπειρία μέσω ιδιαίτερων μαθημάτων σε νήπια, παιδιά, ενήλικες και παιδιά με αυτισμό και σύνδρομο Down.

Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα: Φιλοσοφία, Μουσική, Ετυμολογία ελληνικής γλώσσας, έρευνα.